בורסות עולם | סיקור שוטף

נעילה ירוקה בוול סטריט; מניות המכוניות הסיניות זינקו, אקספנג ב-17%

נאסד"ק עלה ב-1.5%, הדאו ב-0.8% • שיא במשיכות כספים מקרנות הביטקוין • קוואלקום זינקה ב-10%, אנבידיה ב-3% • גוגל שוב מפטרת עובדים • ישראליות: רדקום זינקה ב-8%, היפו צללה ב-13% • מחר דוח התעסוקה בארה"ב • וגם, בוול סטריט מתחילים לערער על האסטרטגיה "Sell in May and go away"

וול סטריט / צילום: Unsplash, lo lo
וול סטריט / צילום: Unsplash, lo lo

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

 

23:00

לאחר היום הסוער אתמול, המשקיעים דומה שנרגעו בעקבות דבריו של יו"ר הפד פאוול ורכשו היום מניות בעודם מחכים לדוח של אפל לאחר הנעילה - נאסד"ק עלה ב-1.5%, דאו ג'ונס ו-S&P 500 עלו בכ-0.8%, האחרון לאחר שלושה ימים של ירידות.  

21:58

מניות יצרניות המכוניות החשמליות הסיניות מזנקות היום, לי אוטו מזנקת ב10% לאחר שאתמול עלתה ב-21%, ניאו  ב-7%, אקספנג ב-17% ו-BYD ב-7%. כולן למעט לי אוטו דיווחו על עלייה במסירות במרץ ועל השקות חדשות או מחודשות. טסלה  מצידה הורידה את המחירים והבטיחה להקדים את השקת המכוניות המוזלות כדי להתחרות בסיניות. 

לי אוטו מסרה 26 אלף מכוניות חדשות באפריל, ירידה של 11% לעומת מרץ אבל עליה של 0.5% לעומת הרבעון המקביל בשנה שעברה. ניאו מסרה 15,600 מכוניות, עלייה של 30% לעומת החודש שעבר ושל 136% לעומת הרבעון המקביל.

אקספנג מסרה 9,400 מכוניות חדשות באפריל, ב-4% יותר ממרץ וב-23% יותר מהחודש המקביל. BYD מסרה 313 אלף מכוניות חדשות באפריל, הרבה פחות מהכמות שמכרה ברבעון הקודם, 526 אלף מכוניות. טסלה לא מפרסמת מכירות חודשיות בסין, הערכות מדברות על 28 אלף מכוניות שנמכרו באפריל.

מתחילת השנה ירדו כל המניות הנ"ל בשיעור דו ספרתי - ניאו ב-38%, אקספנג ב-35%, טסלה ב-27%, לי אוטו ב-21% ו- BYD ב-13%.

20:55

בעוד הביטקוין מדשדש סביב ה-60,000 דולר, המשקיעים מושכים הרבה מכסף מקרנות הסל שהושקו לאחרונה. כ-560 מיליון דולר נמשכו היום מ-10 הקרנות הפעילות, הכי הרבה מאז שהושקו באמצע ינואר, כך לפי הוול סטריט ג'ורנל. אתמול נמשכו 167 מיליון דולר מהקרנות.

קרן הסל של בלאקרוק חוותה את היום הראשון למשיכות, 36 מיליון דולר, הקרן של פידליטי השילה 189 מיליון דולר מנכסיה, הכי הרבה מבין עשר הקרנות.

המשיכות עוקבות את מחיר הביטקוין שכבר ירד מתחת ל-60,000 דולר, כ-20% פחות מהשיא שנקבע באמצע מרץ וזהו החודש הגרוע של המטבע הדיגיטלי בשנתיים.

כזכור,  עם תחילת 2024, אישרה רשות ניירות ערך האמריקאית להנפיק קרנות סל ביטקוין: קרנות סל העוקבות אחר מחיר הביטקוין ומאפשרות מסחר בתעודה בלי כל האתגרים והסיכונים הנלווים להשקעה במטבע הדיגיטלי - פתיחת חשבון מסורבלת, זכירת סיסמאות, רכישת מטבעות ואבטחה. 

מניית מודרנה  נוסקת היום לאחר שדיווחה על מכירות שעקפו את הציפיות ואף הביעה את בטחונה שהמכירות יגברו במהלך השנה. ברבעון הראשון ירדו מכירות חיסון הקורונה ל-167 מיליון דולר, וזאת מ-1.8 מיליארד דולר ברבעון המקביל אשתקד, אבל עדיין מעל הצפי. החברה אף חזרה על התחזית השנתית שלה - 4 מיליארד דולר במכירות.

20:03

אנבידיה  מתאוששת היום לאחר שאתמול השילה 4%, התוצאות הטובות של קוואלקום  והחדשות החיוביות מהפדרל ריזרב עוזרות לה. מדד השבבים (SOX) עולה ב-1%. למרות שמניות השבבים החלו את השנה בעליות חדות, מספר דוחות של מניות שבבים הציגו תוצאות מעורבות בעונת הדוחות הנוכחית. 

בינתיים ממשלת ארה"ב משקיעה הרבה כסף כדי להאדיר את מפעלי השבבים במדינה. מאז שעבר חוק מענקי ה- CHIPS בארה"ב, אושרו מענקים בלמעלה מ-29 מיליארד דולר לחברות השבבים השונות, שהתחייבו להשקיע במחקר, פיתוח וייצור שבבים בארה"ב.

אינטל מקבלת את המענק הגדול ביותר עד כה, עם מענק של 8.5 מיליארד דולר ,11 מיליארד נוספים בהלוואות ממשלתיות ועד 25 מיליארד דולר בזיכויי מס בשנים הקרובות, ובתמורה היא צפויה להשקיעה כ-100 מיליארד דולר לבניית מפעלים חדשים, עדכון והרחבת קווי ייצור קיימים ופיתוח נוסף במפעלים שונים בארה"ב.

טייוואן סמיקונדקטור  תרחיב את הנוכחות בארה"ב, כאשר היא מקבלת סכום נכבד של 6.6 מיליארד דולרלבניית מפעל גדול באריזונה, בהשקעה של 65 מיליארד דולר. מיקרון  צפויה לקבל מענק של 6.1 מיליארד דולר לתמיכה בתוכנית הקמת מפעלים חדשים בהיקף השקעה של 50 מיליארד דולר עד לסוף העשור.

19:15

קארוונה , קמעונאית הרכבים המשומשים, מזנקת לאחר שעקפה של התחזיות ברבעון הראשון הן ברווח והן בהכנסות ואף התחזיות שלה אופטימיות למדי. החברה דיווחה על זינוק במספר הרכבים שנמכרו, . החברה רשמה הכנסות של 3.06 מיליארד דולר, עלייה של 17% לעומת הרבעון המקביל אשתקד ומעל הצפי שהיה 2.67 מיליארד דולר. קארבנה מכרה כ-92 אלף רכבים, עלייה של 16% משנה קודם לכן.

החברה נסחרה ב-3.72 דולר בדצמבר 2022 והיתה קרובה לפשיטת רגל, אך ב-12 החודשים האחרונים מניית החברה טסה ביותר מ-1,500%. 

באירופה ננעל המסחר במגמה מעורבת - הדאקס הגרמני ירד ב-0.2% והקאק הצרפתי ב-0.7%, הפוטסי עלה מעט, 0.2%. 

18:09

המשקיעים קיבלו אתמול זריקת עידוד במסיבת העיתונאים של יו"ר הפד ג'רום פאוול לאחר החלטת הריבית. השורה התחתונה הייתה ידועה מראש, הבנק הפדרלי בארה"ב הותיר את הריבית ללא שינוי בפעם השישית ברציפות על רמת 5.25%-5.5%. המשקיעים הקשיבו בעיקר לסאב-טקסט, לטון הדברים, ניציים או יונים. 

אבל הפד שמר על הגישה הניטרלית בהצהרה שלו, שציינה כי הורדת ריבית יותר סבירה מהעלאת ריבית, אך תזמונה לוט בערפל, "תלוי בנתונים", הוא שוב אמר. מחר אגב יהיה לו נתון נוסף: דוח התעסוקה החודשי. 

בכירי הפד מתחלקים לשני מחנות, בין הניציים שאומרים כי הריבית צריכה להישאר בטווח המגביל עד שהאינפלציה תתכנס לעבר היעד בצורה ברת קיימא, ובין היוניים שאומרים כי השארת הריבית גבוהה לזמן ממושך עשוי לפגוע בכלכלה וכי יש צורך להקל לפני שנראה חולשה רחבה במקומות כמו שוק התעסוקה.

הקו הניטרלי שמציג פאוול מנסה לשלב בין האסכולות, כאשר הוא ציין אתמול מספר סיבות שהאינפלציה צפויה להמשיך להתקרר כמו בהאטה בדמי השכירות צפויה להגיע למדד בהמשך, אך צמיחת השכר המחודשת עשויה להיות מדאיגה. 

למשקיעים היו שני דברים משמעותיים לקחת מהחלטת הריבית אתמול: בצד החיובי, חברי הפד עשו הטיה יונית קלה בצד ההידוק כאשר צמצום המאזן צפוי להתחיל בחודש יוני בקצב גבוה ממה שציפו, הציפייה הזאת הורידה את התשואות אתמול ועזרה למדדים לעלות. 

מצד שני, ההבנה שלחצי האינפלציה עדיין כאן, במיוחד בצד השירותים והשכר, מעלה את החשש כי הורדת הריבית תידחה לשנה הבאה ועלולה לגרור הוצאות גבוהות יותר עבור חברות רבות ולהוביל לצמצום אצל הצרכנים בארה"ב והכנסות קטנות יותר עבור החברות.

17:02

בעוד השוק מעודד מדברי פאוול אתמול בלילה ולפני הדוח של אפל, המסחר בוול סטריט מוסיף ומתנהל בעליות שערים - כל המדדים עולים כעת ב-0.3%. 

ובינתיים תשואות האג"ח עולות - תשואת איגרת החוב הממשלתית לעשר שנים עולה כעת ב-4 נקודות בסיס ל-4.64%. מה שגורם להיצעים באגרות חוב היא כמובן האינפלציה העקשנית, מה גם שהאוצר האמריקאי בישר על תוכניתו למכור איגרות ממשלתיות נוספות בשווי של כטריליון דולר כדי לממן את הגרעון. 

16:46

ישראליות בוול סטריט: סרגון נטוורקס  עולה בעקבות דיווח על הזמנות של 10 מיליון דולר מחברות מסקטור האנרגיה. רדקום  עולה בעקבות חוזה עם ספקית תקשורת אמריקאית. סיליקום  עולה למרות שפרסמה דוחות מאכזבים, החברה ציינה שהיא מצפה לשיפור במחצית השנייה של השנה. היפו הולדינגס  יורדת לאחר הדוחות.

16:32

המסחר בוול סטריט נפתח אחר הצהריים באופטימיות. נאסד"ק עולה ב-1%, דאו ג'ונס ב-0.6% ו-S&P 500 ב-0.8%. 

זמן קצר לפני שפרסמה את הדוח הרבעוני שלה (בחמישי שעבר) פיטרה אלפאבית (גוגל)  לפחות 200 עובדים מקבוצת "הליבה", כך דווח ב-CNBC. קבוצת הליבה אחראית להקמת התשתית הטכנולוגית של מוצרי החברה וגם על אבטחת הסייבר של העובדים. חלק מהתפקידים יועברו להודו ומקסיקו כחלק מהרה אירגון.

אלפאבית, חברת האם של גוגל מצמצמת את מצבת העובדים כבר כשנה, אז פיטרה 12 אלף עובדים שהם כ-6% מסך העובדים בעקבות ירידה בשוק הפרסום.

16:20

במשך שנים הטענה הרווחת בשוקי ההון הייתה שחודשי הקיץ (מאי-אוקטובר) מניבים תשואות נמוכות, ולכן כדאי לצאת מהשוק לפני התקופה הזאת. הטענה הזו כל כך מוכרת עד שהפכה לאסטרטגיה ממש, "Sell in May and go away", שמתארת סוחרים בשוק שיוצאים מהשוק לקראת מאי וחוזרים אליו רק כעבור כמעט חצי שנה, בסוף אוקטובר. 

האם האמירה עדיין מחזיקה מים? יותר ויותר אנליסטים יטענו שלא. מבט מקרוב על התשואות של וול סטריט בחודשים אלה מראה כי הן לא מאוד נמוכות, בטח שלא בצורה שתחייב מכירה מיידית של המניות ביום הראשון של חודש מאי. 

15:41

יום המסחר יפתח בעוד שעה קלה בעוד המשקיעים מעכלים את "יום הריבית" ההפכפך של אתמול בלילה. החוזים העתידיים נסחרים כעת בעליות של כ-0.5%. 

המדדים המרכיים ידעו אתמול תהפוכות שהחלו לאחר שיו"ר הפד גרום פאוול שלל במידה רבה את האפשרות להעלאת ריבית וסיפק אנחת רווחה למשקיעים שכבר פחדו שהיו"ר עשוי אף להעלות ריבית, למרות זאת לא צויין תאריך להורדת הריבית. הבנק המרכזי של ארה"ב שמר על שיעור הריבית הגבוה (5.5%) תוך ציון "חוסר התקדמות נוספת" בהורדת האינפלציה לעבר היעד, 2%. "אני חושב שלא סביב שמהלך הריבית הבא יהיה העלאה", אמר.

בנוסף, צוין שהפד עשוי לצמצם את המאזן ביוני בקצב גבוה ממה שציפו, כאשר הצמצום ירד מ-60 מיליארד בחודש בחודש ל-25 מיליארד בחודש, דבר שהוריד את התשואות אתמול ועזר למדדים לעלות.

בצד השלילי, ההבנה שלחצי האינפלציה עדיין כאן, במיוחד בצד השירותים והשכר, מעלה את החשש כי הורדת הריבית תידחה לשנה הבאה ועלולה לגרור הוצאות גבוהות יותר עבור חברות רבות ולהוביל לצמצום אצל הצרכנים בארה"ב והכנסות קטנות יותר עבור החברות.

תשומת הלב פונה עתה אל לשני ארועים חשובים: הלילה לאחר נעילת המסחר יפורסם הדוח הרבעוני של אפל ומחר כמידי יום שישי ראשון של החודש, דוח התעסוקה, כלכלנים מצפים לתוספות של 240 אלף עובדים באפריל, פחות מהעלייה של מרץ.

נובוקיור  המפתחת מכשור רפואי לטיפול בחולי סרטן רשמה ברבעון הראשון של 2024 הפסד מתואם של 36 סנט מניה על הכנסות של 138.5 מיליון דולר, טוב מצפי האנליסטים בוול סטריט להפסד מתואם של 42 סנט למניה על הכנסות של 131.4 מיליון דולר.

ההכנסות עלו ב-13% בהשוואה לתקופה המקבילה ב-2023  בעיקר מההשקה המוצלחת של החברה בצרפת וגידול באחוז האישורים בארה"ב. 

נובוקיור הפכה לסיפור הצלחה ישראלי לאחר שפיתחה טכנולוגיה חדשנית לטיפול בסרטן המוח. לפני כמה חודשים הודיעה על מהלך התמקדות הכולל גם פיטורי 200 עובדים, 13% מכוח־האדם שלה, אם כי רק בודדים מהם מישראל, כאן ממוקמת חטיבת המו"פ של החברה. 

14:56

סייברארק  מרכזת עניין לאחר שהחברה עקפה את התחזיות וסיפקה תחזית רווח טובה לרבעון השני. ההכנסות ברבעון הראשון צמחו ב-37% ל-222 מיליון דולר, הרווח הנקי למניה Non-GAAP עמד על 75 סנט. ברבעון השני מצפים להכנסות של 215-221 מיליון דולר, קצת פחות מתחזיות האנליסטים, ורווח של 34-44 סנט למניה, גבוה מתחזיות האנליסטים.

במקביח, החברה מעלה את תחזית ההכנסות השנתית מ-920-930 מיליון דולר ל-928938 מיליון דולר, צמיחה של 24% לעומת 2023, ואת הרווח הנקי למניה מ-1.6-1.81 דולר ל-1.88-2.07 דולר (כלומר 90.5-99.5 מיליון דולר בסה"כ).

13:38

ענקית התרופות הדנית, נובו נורדיסק , הציגה דוחות רבעוניים חזקים בעקבות הביקוש הגובר לתרופת ההרזיה שהחברה רקחה - Wegovy. הרווח הנקי של החברה עלה ב-28% בהשוואה לשנה הקודמת והסתכם בכ-25.4 מיליארד קרונות דניות (3.65 מיליארד דולר), כאשר הצפי המוקדם עמד על 23.7 מיליארד קרונות. המכירות של התרופה הפופולרית להרזיה יותר מהכפילו את עצמם והסתכמו סביב 9.38 מיליארד קרונות. 

12:10

חברת השבבים קוואלקום  פרסמה תוצאות טובות ועולה במסחר המוקדם בכמעט 5%. החברה נותנת תחזית טובה להמשך, מה שעשוי לרמז על שיפור במכירות של סמארטפונים, שבהם מוטמעים השבבים שלה. לדברי קוואלקום ההכנסות יהיו בטווח של 8.8 עד 9.6 מיליארד דולר ברבעון השני (אמצע טווח של 9.2) בעוד האנליסיטם ציפו ל-9.5 מיליארד דולר. גם ברווח המתואם למניה החברה צופה טווח של 2.15 עד 2.35 דולר למניה, בעוד האנליסטים ציפו ל-2.17 דולר למניה.

החברה צופה שיפור בשוק הסמארטפונים בסין, שוק משמעותי עבורה, אחרי הנפילה במכירות בשנה שעברה. לדברי החברה הצרכנים רוכשים כעת מכשירים יקרים יותר במטרה לתמוך ביכולות AI ולדברי קוולאקום' שנסחרת לפי שווי שוק של 183 מיליארד דולר, המכירות ליצרניות הסמארטפונים מסין גדלו ב-40% בחצי השנה האחרונה.

בנוסף החברה עקפה את ציפיות האנליסטים כשדיווחה על רווח מתואם של 2.44 דולר למניה על הכנסות של 9.39 מיליארד דולר, בעוד האנליסטים ציפו לרווח של 2.32 דולר למניה על הכנסות של 9.32 מיליארד דולר. בנוסף, צבר ההזמנות שלה גדל ל-45 מיליארד דולר, גידול של 50% תוך שנה וחצי. החברה ציינה כי פלח הרכב שלה היה "ההפתעה הגדולה ביותר" בדוחות. התוצאות הללו של קוואלקום מגיעות בסתירה לתחזיות החלשות שהציגה ביום שלישי בלילה חברת השבבים AMD וגם מול התוצאות הלא מספיק טובות של סופר מיקרו קומפיוטר באותו יום, מה שהוביל את שתי המניות לצלול אתמול במסחר ב-9% וב-14% בהתאמה.

11:51

מניית חברת המשלוחים דורדאש  שקנתה לפני שנתיים את וולט ב-7 מיליארד יורו צוללת ב-14% במסחר המוקדם אחרי שפרסמה תחזית מאכזבת לרבעון השני של השנה. החברה צופה רווחי ליבה נמוכים מצפי האנליסטים בעקבות עלויות גבוהות יותר. מדובר ככל הנראה בעלויות שכר כיוון שזו נאלצה להעלות את שכר המינימום עבור השליחים שלה בעקבות תקנות חדשות בניו יורק וסיאטל. לדברי החברה שנסחרת (לפני הירידות הצפויות היום) לפי שווי של 52.1 מיליארד דולר, הרגולציה גורמת לכך שהפלטפורמה שלה "פחות נגישה וגמישה".

דורדאש צופה EBITDA מתואם של 325 עד 425 מיליון דולר, (אמצע טווח 375) בעוד האנליסטים ציפו לכמעט 394 מיליון דולר. בתוצאות לרבעון הראשון החברה דיווחה על הכנסות של 2.51 מיליארד דולר, מעל הצפי ל-2.45 מיליארד דולר ועלייה של 23% לעומת הרבעון המקביל. עם זאת ההפסד המתואם עמד על 6 סנט למניה, עמוק מצפי האנליסטים להפסד של 4 סנט למניה (ולמרות שהחברה הציגו שיפור מרשים בהפסד).

10:35

בורסות אירופה נסחרות לפי שעה במגמה מעורבת: הדאקס נסחר סביב רמות הבסיס, הפוטסי הבריטי עולה ב-0.3% והקאק הצרפתי יורד ב-0.7%.

בארה"ב, החוזים העתידיים נסחרים במגמה חיובית.

08:49

הבוקר באסיה, הבורסות בסין סגורות לרגל יום הפועלים. הניקיי היפני נסחר ביציבות, ההנג סנג קופץ במעל ל-2% ומדד הקוספי יורד ב-0.1%.

בארה"ב, החוזים העתידיים נסחרים הבוקר במגמה חיובית.

אמש בוול סטריט, המדדים המרכזיים נסחרו בתנודתיות בעקבות החלטת הריבית של הפד שנותרה על כנה (הרחבה מטה). עד לנאומו של פאוול המסחר התנהל בתנועות קלות אך עם הצהרתו של יו"ר הפד כי העלאות ריבית נוספות לא עומדות על הפרק, המדדים המרכזיים קפצו במעל ל-1%. עם זאת, בסיום המסחר המדדים ננעלו במגמה מעורבת: הנאסד"ק ירד ב-0.3%, ה-S&P 500 השיל מערכו 0.4% והדאו ג'ונס הוסיף לערכו 0.2%. 

מניות השבבים נסחרו אמש בירידות חדות בהמשך לדוחות המאכזבים שפרסמו AMD  וסופר מיקרו  בשבוע החולף. אנבידיה  צללה בכ-4%, קוואלקום  ירדה ב-1.1%, AMD צללה ב-10% וסופר מיקרו השילה מערכה כ-14%.

דוחות חברות השבבים חושפים את האתגר הגדול של הסקטור הלוהט בוול סטריט  

עונת הדוחות בארה"ב ממשיכה לתפוס תאוצה. פייזר  עקפה את תחזית הרווח וההכנסות לרבעון. במקביל, החברה הציגה תחזית מעודדת להמשך השנה וצופה כי הרווח למניה בשנת 2024 יעמוד על טווח של 2.15-2.35 דולר למניה, בהשוואה לתחזית קודמת, אז ציפתה כי הרווח למניה יסתכם בטווח של 2.05-2.25 דולר למניה. 

מנגד, סי.וי.אס הלת'  ואסתי לאודר  אכזבו את המשקיעים לאחר שהציגו תחזיות חלשות להמשך השנה.

הערב, בסיום המסחר בוול סטריט, אפל  צפויה לפרסם את תוצאותיה הכספיות. בוול סטריט מצפים כי הכנסות ענקית הטכנולוגיה יעמדו על 84.07 מיליארד דולר וכי הרווח למניה יעמוד על 1.4 דולר. הנתון המרכזי שמחכים לו הערב הוא הכנסות ממכירות אייפונים שרשמו האטה בשנה האחרונה, לצד תחזיות החברה להמשך השנה.

ענקית טכנולוגיה נוספת שמרכזת עניין היא מיקרוסופט , לאחר שהכריזה על בניית מרכז נתונים חדש בתאילנד והתחייבה לפתוח משרות למפתחים מקומיים עבור למעלה מ-100,000 עובדים. סכום ההשקעה במרכז הנתונים החדש טרם דווח. "לתאילנד יש הזדמנות מדהימה לבנות עתיד דיגיטלי, מופעל בינה מלאכותית", אמר מנכ"ל החברה והוסיף כי ההשקעות יסייעו להניע השפעה וצמיחה במגזר הציבורי והפרטי של תאילנד. הכרזתה של ענקית הטכנולוגיה על מרכז הנתונים החדש מצטרפת לדיווח שפורסם השבוע כי החברה תשקיע 1.7 מיליארד דולר באינדונזיה במהלך ארבע השנים הבאות כדי לבנות תשתית ענן ובינה מלאכותית חדשה. 

בשוק האג"ח האמריקאי, תשואות האג"ח הממשלתיות עולות קלות (ה') הבוקר לאחר שצללו אמש (ד') בחדות לאחר החלטת הריבית של הפד. התשואה על אג"ח ארה"ב ל-10 שנים עומדת בשעה זו על 4.61% והתשואה על אג"ח לשנתיים עומדת על 4.94%.

בשוק הסחורות, אמש (ד') מחירי הנפט צללו בכ-3% על רקע התקוות להפסקת אש בין ישראל לחמאס והחלטת הריבית של הפד. הבוקר מחירי הנפט עולים קלות ומחירה של חבית מסוג ברנט עומד על 83.9 דולרים. 

בגזרת המאקרו, החלטת הריבית של הפד אמש לא הפתיעה את המשקיעים כאשר רמת הריבית בארה"ב נותרה על רמה של 5.5%. עם זאת, האירוע המרכזי של הערב היה נאומו של פאוול שהדגיש כי העלאת ריבית נוספת לא עומדת על הפרק. נראה כי הצהרתו של פאוול הרגיעה את המשקיעים שחששו כי איתנות המשק האמריקאי לצד לחצי האינפלציה בחודשים האחרונים, עלולים להוביל בסופו של דבר את הפד להעלות את הריבית שוב.

פאוול הדגיש כי "בחודשים האחרונים האינפלציה לא התקדמה לעבר היעד, ונותרה רגישה לסיכונים הכלכליים". במקביל פאוול ציין כי נתוני התוצר בארה"ב מראים ביקושים חזקים שהביאו לביצועים חזקים של הכלכלה האמריקאית. "הפעילות הכלכלית החזקה באה לידי ביטוי ביצירת מקומות עבודה ושיעור השתתפות גבוהים בגילי העבודה". הוסיף יו"ר הפד.

עוד הוסיף פאוול כי: "התחזית הכלכלית נותרה באי ודאות, הדגשנו בעבר כי לא נוריד את הריבית עד שנהיה בטוחים כי רמת המחירים יורדת לעבר היעד. הנתונים עד כה לא נתנו לנו את הביטחון הזה. השגת הביטחון הזה יקח יותר זמן ממש שציפינו בתחילה".